10 Oktober 2006

Ramadhan ini kau dijemput

Day 15



Sedang dalam kelas, aku dikejutkan dengan berita kematian teman sepermainan sewaktu kecil. Ayahnya adalah kawan baik ayah aku. Tak siapa sangka, secara pandangan kasar, dia tak bersalah. Dia hanya membonceng motosikal kawan, keluar untuk berbuka. Tak semena-mena, satu pajero dipandu orang Cina melanggarnya dan terus lari. Dia meninggal di tempat kejadian. Sedih.. siapa tak sedih apabila anak yang diharapkan tiada lagi di sisi. Seorang anak yang baik dan sangat menghormati orang tua. Aku doakan agar ditempatkannya dalam syurga. Amin...

Selesai kelas, pergi ke Gombak nak tumpang Abang Man untuk majlis iftar bersama peguam-peguam syarie. Bab makan percuma, memang cepatlah kann. Lepas makan segala macam seafood, kami pun pulang. Seronok perjalanan pulang kerana isi perbualan yang sangat bermanfaat. Lagi..aku tak sempat tarawih di masjid. Balik pun dah mengantuk dan letih.

Kepada sahabat-sahabat yang membaca entry ini, tolong sedekahkan fatihah kepada sahabatku, Saiful bin Supar, dan doakan yang terbaik untuknya. Tau tak setiap kali kita membaca fatihah, Allah menjawab setiap ayat kita itu (ada disebut dalam hadis qudsi mengenai ini.. carilah). Terima kasih semua.

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular