header-photo

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit kanser payudara, HIV dan SLE menggunakan air rebusan daun rerama hijau adalah sesuatu yang mengejutkan.

Saya bergambar sebelah pakcik Khamarul dengan sepeket daun rerama hijau kering di tangan
Saya mendapat khabar ini selepas sahabat saya, Khai Hashim, salah seorang pengidap HIV mula mendapat kesan positif selepas meminum air rebusan daun rerama hijau ini. Dia kebiasaannya demam setiap hari dan tidak berselera, terus merasakan perubahan ketara dalam diri beberapa jam selepas meminum air rebusan kali pertama. Ini testimoninya:

Inilah Khai yang saya panggil Albert sewaktu berada di wad HUKM

TESTIMONI SEBENAR DARI SAYA.
(pesakit Hiv Aids tahap kritikal hampir 8 tahun).
"11.09.2015 masih lagi belum minum air daun rerama nih.
Saya hanya mampu berbaring atas katil terperap dalam bilik dan rumah berminggu2...
Tak mampu makan sbb kerap muntah2..
Badan yg terlalu lemah...
Nak berjalan ke bilik air pun lutut terketar2...
Semput dan sakit dada, usus, perut dan hempedu yg amat sgt berbulan lamanya.
Demam sekurang2 nya 3-5 kali sehari.
Doktor pakar yang merawat saya pun berkata tak mampu nak buat apa2. Sbb virus kuman hiv tu dah terlalu banyak dalam badan saya. Saya hanya terbaring lemah di rumah dan bergantung pada ubat tahan sakit sejak berbulan lamanya.
***Kesan selepas minum air rebusan Daun Rerama Asli pakcik Khamarul.
Selepas 1 cawan pertama saya minum... 2 jam kemudian... Saya ke dapur sbb tiba2 rasa nak makan... Dan mampu makan sepinggan Nasi Goreng tanpa muntah2...
Malamnya, demam mula kebah sehingga ke hari ini dah x demam.
Badan saya panas sbb kesan air daun ni mula bertindak balas dgn kuman2 dalam badan.
Keesokan harinya, badan saya mula rasa segar, tenaga pun dah makin bertambah.
Selepas 4 hari pada 15.09.2015 ...
Nak tau apa jadi?
Awal2 pagi tadi, saya dah keluar edarkan pamplet di Hospital Kuala Pilah.
Saya dah makin cergas dan aktif. Drive ke pejabat pos hantar kiriman. Malah pusing2 ronda bagi order kepada customer2...
Pergi ke Melaka amik stok etc..." Hebat bukan??" - Khai Hashim.
Saya terus berjumpa dengan pakcik Khamarul kerana teringatkan beberapa saudara dan kenalan yang sedang mengalami sakit kronik. Hasrat saya untuk membantu mereka dengan mendapatkan bekalan daun rerama hijau ini.

Asalnya hanya ingin mengambil bekalan daun rerama hijau kering, tengok-tengok hampir sejam juga kami berbual. Pakcik Khamarul menceritakan usahanya yang tidak mendapat perhatian kerajaan negeri, namun bersyukur kerana MOSTI percaya kepadanya dengan menyediakan geran RM20 juta untuk kajian lanjut. Kini, beliau sudah memeterai MoU bersama UPM selama 5 tahun untuk penghasilan kajian dan penyelidikan terperinci bagi memastikan khasiat kandungannya. Pakcik Khamarul sempat tunjukkan MoU itu kepada saya (tapi terlupa tangkap gambar).

Daun yang pakcik usahakan ini orang panggil daun rerama tetapi kebanyakan daun rerama sebenarnya berwarna merah. Jarang dapat jumpa warna hijau, tapi inilah jenis daun yang pakcik dah gunakan untuk merawat macam-macam pesakit. Ini jugalah daun yang dibekalkan kepada UPM untuk dikaji. Namanya pakcik panggil 'daun magik'.


Memandangkan kemujaraban meminum air rebusan daun rerama hijau pakcik ini, nama beliau sering dijaja untuk melariskan perniagaan. Pakcik Khamarul turut menceritakan beberapa laporan polis yang telah dibuat kerana namanya digunakan untuk produk-produk herba yang didakwa mengambil daun rerama yang dibekalkannya sedangkan tidak. Setakat ini, beliau mengakui tidak menghasilkan sebarang produk kerana menanti hasil kajian dan penyelidikan UPM terlebih dahulu. Namun, daun rerama hijau kering dijualnya untuk pesakit yang ingin berikhtiar meminum air rebusannya buat penawar seperti yang telah dilakukannya sejak 2006.

Pakcik Khamarul menjadi lebih popular selepas diberitakan dalam MASTIKA dan mukanya terpampang di muka depan akhbar METRO.



Antara pesakit yang Allah sembuhkan dengan asbab air rebusan daun rerama hijau pakcik Khamarul ini ialah pesakit HIV / AIDS, Kanser payudara, kanser usus, Leukimia, Cyst, SLE, Darah Tinggi, Sakit Buah Pinggang, Gout, Sakit sendi, Demam Denggi, Kencing Manis, Kencing tikus, Ekzema, Migrain, masalah kesuburan dan pelbagai lagi.

Ramai yang telah pun sembuh dari penyakit dan mendapat manfaat khasiat Daun Rerama Asli ini. Inilah satu pek daun rerama hijau yang telah dikeringkan.

Satu pek daun rerama hijau kering sekitar 10 hingga 15 gram

Antara khasiatnya yang dikhabarkan pakcik Khamarul ialah:

  • Membersihkan darah dalam badan.
  • Membantu meningkatkan selera makan.
  • Meningkatkan tahap antibodi di dalam badan.
  • Menguatkan sistem imunisasi badan. 
  • Mampu mengurangkan ketagihan rokok dan dadah.

CARA MENYEDIAKAN AIR REBUSAN DAUN RERAMA HIJAU
  1. Bahagikan daun yang dikeringkan dalam pek itu kepada EMPAT bahagian.
  2. Campurkan daun bahagian PERTAMA dengan 1 liter air dan rebuskan sekitar 10 minit.
  3. Asingkan daun dengan air dan minum air rebusan tadi. Air rebusan untuk satu bahagian itu cukup untuk diminum 3 kali sehari. Minum segelas sekali.
  4. Daun yang telah direbus tadi dikeringkan dan disimpan.
  5. Ulangi cara yang sama untuk bahagian KEDUA, KETIGA dan KEEMPAT.
  6. Setelah habis kesemua bahagian, gabungkan kesemua daun yang telah direbus dan dikeringkan. Gabungan ini akan menjadikannya bahagian KELIMA untuk direbus semula.
  7. Bahagian KELIMA ini direbus mengikut kaedah yang sama seperti sebelum ini dan daunnya jangan dibuang selepas air rebusannya diminum.
  8. Daun tadi boleh dikeringkan dan dikisar untuk disapu di bahagian luka, sakit-sakit badan dan kulit yang bermasalah. Boleh juga dijadikan masker untuk wajah.
Apabila saya baca keratan akhbar berkenaan daun magik pakcik ini, pihak UPM telah sahkan daun ini tidak mempunyai kesan sampingan yang memudaratkan. Legalah kan. Jadi, kami sekeluarga pun dah mencuba. Rasanya TIDAK PAHIT, sama seperti minum Teh O tanpa gula. Satu pek itu boleh bertahan selama 5 hari dan kebiasaannya sudah menampakkan kesan kepada peminumnya.

Tapak semaian daun rerama pakcik Khamarul
Kalau ada yang nak mencuba dan berikhtiar mengubati penyakit yang dihidapi, silakan Whatsapp/SMS: DAUN MAGIK [NAMA] BELI [BILANGAN PEK] hantarkan ke 0193165970. Satu pek dijual dengan harga RM50 dan boleh diposkan.


5 perkara aku belajar sewaktu Aidilfitri

Aidilfitri sudah pun berlalu meninggalkan kita. Amalan ziarah menziarahi pun seolah-olah tamat sebab dah tiada kuih raya. Harap tidak begitulah. Kita teruskan berziarah dan terima orang ziarah ya. Syawal lepas, ada 5 perkara yang aku belajar dalam budaya ziarah.

1) "Biar duit sikit, asalkan hidup berkat," pesan Nek Uda.

Hari raya kedua seperti biasa kami ke Kuala Linggi, Melaka. Dapat bertemu orang-orang tua pasti memuaskan hati. Nek Uda asyik dok ulang ayat di atas. Sementara itu, anaknya ceritakan kisah benar orang di situ yang kaya segera dan akhirnya mati 'tak berlagu'.

"Memang dia orang kaya, sarapan pagi pun naik helikopter dari rumah ke jeti."
"Sorang lagi kaya sebab ahli ajaran sesatnya dok banyak sedekah."

Dua-dua mati meninggalkan harta yang entah tak tahu ke mana, anak juga tiada khabar berita dan harta tinggal terbiar. Pesan Nek Uda itu memang biasa masuk ke telinga waktu para ustaz berceramah. Tapi bila ada kisah real begini, ia lebih menusuk jiwa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...