header-photo

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit kanser payudara, HIV dan SLE menggunakan air rebusan daun rerama hijau adalah sesuatu yang mengejutkan.

Saya bergambar sebelah pakcik Khamarul dengan sepeket daun rerama hijau kering di tangan
Saya mendapat khabar ini selepas sahabat saya, Khai Hashim, salah seorang pengidap HIV mula mendapat kesan positif selepas meminum air rebusan daun rerama hijau ini. Dia kebiasaannya demam setiap hari dan tidak berselera, terus merasakan perubahan ketara dalam diri beberapa jam selepas meminum air rebusan kali pertama. Ini testimoninya:

Inilah Khai yang saya panggil Albert sewaktu berada di wad HUKM

TESTIMONI SEBENAR DARI SAYA.
(pesakit Hiv Aids tahap kritikal hampir 8 tahun).
"11.09.2015 masih lagi belum minum air daun rerama nih.
Saya hanya mampu berbaring atas katil terperap dalam bilik dan rumah berminggu2...
Tak mampu makan sbb kerap muntah2..
Badan yg terlalu lemah...
Nak berjalan ke bilik air pun lutut terketar2...
Semput dan sakit dada, usus, perut dan hempedu yg amat sgt berbulan lamanya.
Demam sekurang2 nya 3-5 kali sehari.
Doktor pakar yang merawat saya pun berkata tak mampu nak buat apa2. Sbb virus kuman hiv tu dah terlalu banyak dalam badan saya. Saya hanya terbaring lemah di rumah dan bergantung pada ubat tahan sakit sejak berbulan lamanya.
***Kesan selepas minum air rebusan Daun Rerama Asli pakcik Khamarul.
Selepas 1 cawan pertama saya minum... 2 jam kemudian... Saya ke dapur sbb tiba2 rasa nak makan... Dan mampu makan sepinggan Nasi Goreng tanpa muntah2...
Malamnya, demam mula kebah sehingga ke hari ini dah x demam.
Badan saya panas sbb kesan air daun ni mula bertindak balas dgn kuman2 dalam badan.
Keesokan harinya, badan saya mula rasa segar, tenaga pun dah makin bertambah.
Selepas 4 hari pada 15.09.2015 ...
Nak tau apa jadi?
Awal2 pagi tadi, saya dah keluar edarkan pamplet di Hospital Kuala Pilah.
Saya dah makin cergas dan aktif. Drive ke pejabat pos hantar kiriman. Malah pusing2 ronda bagi order kepada customer2...
Pergi ke Melaka amik stok etc..." Hebat bukan??" - Khai Hashim.
Saya terus berjumpa dengan pakcik Khamarul kerana teringatkan beberapa saudara dan kenalan yang sedang mengalami sakit kronik. Hasrat saya untuk membantu mereka dengan mendapatkan bekalan daun rerama hijau ini.

Asalnya hanya ingin mengambil bekalan daun rerama hijau kering, tengok-tengok hampir sejam juga kami berbual. Pakcik Khamarul menceritakan usahanya yang tidak mendapat perhatian kerajaan negeri, namun bersyukur kerana MOSTI percaya kepadanya dengan menyediakan geran RM20 juta untuk kajian lanjut. Kini, beliau sudah memeterai MoU bersama UPM selama 5 tahun untuk penghasilan kajian dan penyelidikan terperinci bagi memastikan khasiat kandungannya. Pakcik Khamarul sempat tunjukkan MoU itu kepada saya (tapi terlupa tangkap gambar).

Daun yang pakcik usahakan ini orang panggil daun rerama tetapi kebanyakan daun rerama sebenarnya berwarna merah. Jarang dapat jumpa warna hijau, tapi inilah jenis daun yang pakcik dah gunakan untuk merawat macam-macam pesakit. Ini jugalah daun yang dibekalkan kepada UPM untuk dikaji. Namanya pakcik panggil 'daun magik'.


Memandangkan kemujaraban meminum air rebusan daun rerama hijau pakcik ini, nama beliau sering dijaja untuk melariskan perniagaan. Pakcik Khamarul turut menceritakan beberapa laporan polis yang telah dibuat kerana namanya digunakan untuk produk-produk herba yang didakwa mengambil daun rerama yang dibekalkannya sedangkan tidak. Setakat ini, beliau mengakui tidak menghasilkan sebarang produk kerana menanti hasil kajian dan penyelidikan UPM terlebih dahulu. Namun, daun rerama hijau kering dijualnya untuk pesakit yang ingin berikhtiar meminum air rebusannya buat penawar seperti yang telah dilakukannya sejak 2006.

Pakcik Khamarul menjadi lebih popular selepas diberitakan dalam MASTIKA dan mukanya terpampang di muka depan akhbar METRO.



Antara pesakit yang Allah sembuhkan dengan asbab air rebusan daun rerama hijau pakcik Khamarul ini ialah pesakit HIV / AIDS, Kanser payudara, kanser usus, Leukimia, Cyst, SLE, Darah Tinggi, Sakit Buah Pinggang, Gout, Sakit sendi, Demam Denggi, Kencing Manis, Kencing tikus, Ekzema, Migrain, masalah kesuburan dan pelbagai lagi.

Ramai yang telah pun sembuh dari penyakit dan mendapat manfaat khasiat Daun Rerama Asli ini. Inilah satu pek daun rerama hijau yang telah dikeringkan.

Satu pek daun rerama hijau kering sekitar 10 hingga 15 gram

Antara khasiatnya yang dikhabarkan pakcik Khamarul ialah:

  • Membersihkan darah dalam badan.
  • Membantu meningkatkan selera makan.
  • Meningkatkan tahap antibodi di dalam badan.
  • Menguatkan sistem imunisasi badan. 
  • Mampu mengurangkan ketagihan rokok dan dadah.

CARA MENYEDIAKAN AIR REBUSAN DAUN RERAMA HIJAU
  1. Bahagikan daun yang dikeringkan dalam pek itu kepada EMPAT bahagian.
  2. Campurkan daun bahagian PERTAMA dengan 1 liter air dan rebuskan sekitar 10 minit.
  3. Asingkan daun dengan air dan minum air rebusan tadi. Air rebusan untuk satu bahagian itu cukup untuk diminum 3 kali sehari. Minum segelas sekali.
  4. Daun yang telah direbus tadi dikeringkan dan disimpan.
  5. Ulangi cara yang sama untuk bahagian KEDUA, KETIGA dan KEEMPAT.
  6. Setelah habis kesemua bahagian, gabungkan kesemua daun yang telah direbus dan dikeringkan. Gabungan ini akan menjadikannya bahagian KELIMA untuk direbus semula.
  7. Bahagian KELIMA ini direbus mengikut kaedah yang sama seperti sebelum ini dan daunnya jangan dibuang selepas air rebusannya diminum.
  8. Daun tadi boleh dikeringkan dan dikisar untuk disapu di bahagian luka, sakit-sakit badan dan kulit yang bermasalah. Boleh juga dijadikan masker untuk wajah.
Apabila saya baca keratan akhbar berkenaan daun magik pakcik ini, pihak UPM telah sahkan daun ini tidak mempunyai kesan sampingan yang memudaratkan. Legalah kan. Jadi, kami sekeluarga pun dah mencuba. Rasanya TIDAK PAHIT, sama seperti minum Teh O tanpa gula. Satu pek itu boleh bertahan selama 5 hari dan kebiasaannya sudah menampakkan kesan kepada peminumnya.

Tapak semaian daun rerama pakcik Khamarul
Kalau ada yang nak mencuba dan berikhtiar mengubati penyakit yang dihidapi, silakan Whatsapp/SMS: DAUN MAGIK [NAMA] BELI [BILANGAN PEK] hantarkan ke 0193165970. Satu pek dijual dengan harga RM50 dan boleh diposkan.


45 ulasan:

Alin Marlini berkata...

Salam Suhail, berapa harga daun rerama ni sepeket...kaqlin nak suggest kat member yg ada penyakit SLE

Sahalfikri berkata...

Salam Kak Lin, RM50 sepeket. Boleh je minta dia whatsapp/sms ke 0193165970. Stok terhad. Kalo habis, pre-order je sbb mmg sy akan ambil lagi stok lepas ni.

Mummy... berkata...

Salam Sahalfikri,
Bagaimana dengan pengeluaran produk yg baru2 in bernama Butterfly Tea, adakah produk tersebut sama menggunakan duan rerama seperti yg diusahakan oleh pakcik Khamarul?

Sahalfikri berkata...

Salam Mummy...

Butterfly Tea bukan produk sama yang diusahakan pakcik Khamarul. Pakcik Khamarul hanya usahakan daun asli yang dikeringkan dan direbus sendiri untuk diminum. Dengan 6000 pokok yang dia ada pun, masih tak mampu keluarkan uncang kerana tidak cukup penghasilan daunnya.

khairul aime mohd termizi berkata...

Macama mana sekarang? Kesihatan ok tak selepas minum teh daun rerama ni?

Sahalfikri berkata...

Khairul Aime: Sejak dia minum hingga hari ini, tiada lagi sakit-sakit khabarnya. Dia menjadi pembekal ubat daun rerama yang sangat aktif hari ini di negeri sembilan. Kesnya kronik dan dia masih meminumnya hingga kini.

Tanpa Nama berkata...

tumpang tanya....

kalau daun rerama yg tidah kering, yg dipetik dari pokok dan terus direbus bolehkah di minum?

tq.

Sahalfikri berkata...

Setahu saya boleh.

Catherine Igang berkata...

Macamana saya nak dapatkan stok..saya di Miri Sarawak..

hairieabdillah01081965 01081965 berkata...

DI Mana sy boleh dapat kan di Melaka

hairieabdillah01081965 01081965 berkata...

DI Mana sy boleh dapat kan di Melaka

hairieabdillah01081965 01081965 berkata...

DI Mana sy boleh dapat kan di Melaka

Zaty berkata...

Dimana mahu dapatkan di sabah?

Hobi herba berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hobi herba berkata...

Salam. . Saya ada jual anak pokok rerama,kota baharu kelantan. .
01139848136 tq

NM Aura berkata...

Salam saya ada jual anak pokok rerama hijau kawasan Penang , Sungai Petani, Alor Setar shj. Hubungi/ whatsapp 
013 3525815. Tqvm

Tanpa Nama berkata...

saya ada pokok rerama, area semenyih. berminat wassap 012 6601722

Unknown berkata...

Assalam. Masih ada jual lagi ke daun tersebut? Berapa harganya?

syahiddan@syahid@syaheed berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
syahiddan@syahid@syaheed berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
syahiddan@syahid@syaheed berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Siti Munirah berkata...

Slm tuan admin..saya berminat nak jadi pengedar juga bagimana ya

Siti Munirah berkata...

Slm tuan admin..saya berminat nak jadi pengedar juga bagimana ya

NM Aura berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
NM Aura berkata...

Salam saya ada jual anak pokok

1. RERAMA HIJAU
2. BELALAI GAJAH
3. TETULANG

Penang , Sungai Petani, Alor Setar

Hubungi/ whatsapp 
013 3525815. Tqvm

Azizi Omar berkata...

Kami ada menjual pokok herba & ulaman...anak pokok rerama hijau & stevia pun..lokasi seksyen 8-sg ramal dlm,bangi..harga berpatutan..hubungi 0123106846 @ 0122440099

Azrul Razak berkata...

Assalam..dekat mana sy boleh dapatkan daun ni..

Abd Rahman Md Desa berkata...

Salam

Apa no hp utk saya whatsapp?

Bangi Boy berkata...

Assalamualaikum..Nurseri kami ada menjual pokok2 herba & ulaman...stok anak pokok rerama hijau & stevia pun ada..lokasi seksyen 8---sg ramal dlm,bangi,selangor..harga berpatutan dan perkhidmatan pos juga disediakan..hubungi D'Kaduk Herbs & Floral : 0123106846 -Faizal@ 0122440099 -Azizi

Azy Yati berkata...

Sapa ada jual anak pokok rerama ni area pasir gudang Joho?

syahiddan@syahid@syaheed berkata...

asalam,sy de jual anak pokok rerama.area telok panglima garang,penghantaran ke klang,banting dan kwsn sekitarnya..0133083714

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.Saya ada menjual Rerama hijau dan misai kucing kering.Ready stok,harga berpatutan,organik.Area KL.016-385 1940(Hamdan)

NM Aura berkata...

Salam saya ada jual anak pokok rerama hijau kawasan Penang , Sungai Petani, Alor Setar COD.
Postage seluruh malaysia.
Hubungi/ whatsapp
013 3525815. Tqvm

DhiaIzzul Ent. berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ahmad berkata...

Salam,

saya nak tau macmn dgn khai@albert skrg? masih minum air tu x..ada perubahan ke?

Unknown berkata...

Nak tanya boleh tak rebus daun rerama yg segar yg belum dikeringkan lagi..

jus infiniti jutawan herbs berkata...

...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4. insya allah. memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. harga cuma rm180 tetapi herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...daun daun herba warisan terpilih memang tidak akan jumpa di mana mana.percaya lah.. .. .merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser...saya akan membantu merawat hingga sembuh Penawar kanser dan herba: Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagai mana untuk hadapi kanser..cara2 utk bdepan knser..pemakanan..dan nasihat2 utk anda..pada anda kanser adalah petama dalam hidup...pada sy yg dh jumpa ramai pesakit..munkin kita bley bkongsi pendapat n bgai mna hendak merawat sampai sembuh..sy hulur kn tangan pd anda..sambut lh sebelum telambat..ramai pesakit sy sudah sembuh.anda bila lagi....hubungi atau wasup kan saya dengan segera.0174687570 mohd zuhairi NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

Unknown berkata...

Kak boleh whatsapp saya 0124185713.saya boleh poskan.

Unknown berkata...

0124185713.pls whatsapp me

Unknown berkata...

Sy berminat nak mencuba air rebusan daun rerama nie...sy dr swak...adakah ada supplier ka atau bagaimana sy boleh dptkan stok rerama nie.tq

Habibah berkata...

Masih lg x jual teh rerama

Habibah berkata...

Masih lg x jual teh rerama

Tanpa Nama berkata...

Adakah pokok rerama merah dan pokok rerAma hijau dari spesis yang sama?

Sahalfikri berkata...

PERHATIAN

SAYA TIDAK DELETE SESIAPA YANG INGIN MENGIKLANKAN PERNIAGAAN MASING2 DALAM POSTING INI SEBAGAI TANDA MENYOKONG MEREKA YANG BERNIAGA. CUMA BERKENAAN DAUN RERAMA INI, SPESIS YANG DIJUAL PAKCIK KHAMARUL MUNGKIN TAK SAMA DENGAN YANG DIJUAL OLEH ORANG LAIN KERANA SPESIS DAUN INI ADA BANYAK. SILA TANYA PADA ORANG YANG BERKENAAN UNTUK PENGESAHAN PENGGUNAAN.


Sahalfikri berkata...

Habibah: Masih dijual, boleh whatsapp ke nombor 0193165970.

Tanpa Nama: Spesis daun rerama merah dan hijau adalah berlainan. Yang disahkan UPM dalam posting ini ialah spesis hijau yang dibawa oleh Pakcik Khamarul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...