06 Januari 2009

Dua Hari Satu Malam


Inilah tetamu wajib yang baru saja menarik nafas lega setelah anaknya (Pak Shad) menjalani pembedahan dengan jayanya. Nek Cot (Baba tak kelihatan dalam gambar kerana sudah berjalan keluar - sedih) sedang memberikan nasihat kepada cucu saudaranya sepertimana cucu-cucu lain. Nek Kiah pun ada (tak kelihatan di sini). Waktu ini Atiqah sudah pun sedar daripada ubat bius. Letih dan sedikit sakit.


Setelah beberapa ketika, doktor dan jururawat (tak terkira pula bilangan mereka sebab aku khusyuk membaca sambil menemani Atiqah) berulangkali datang melihat perkembangan dia. Disuruhnya minum dan makan. Kalau tak muntah, dia boleh balik hari ini juga. Terus muka dia ceria dan bersemangat. Doktor pakar datang dan berikan surat pelepasan. Akhirnya dia pulang ke rumah selepas Isyak.


Sementara menunggu ayah selesaikan urusan perubatan, aku menunggu di kereta (sebagai supir). Kelihatan papan notis ini. Ini kali pertama aku jumpa papan notis sebegini. Aku sangat berhati-hati mengetik gambar di hospital kerana pernah dimarahi sebelum ini di KL. Korang tahu tak kenapa?

Atiqah masih belum tahu keputusan ujian makmal berkenaan ketumbuhan yang dikeluarkan semalam. Ketumbuhan itu terbahagi kepada dua jenis iaitu yang merbahaya dan tak merbahaya. Moga ketumbuhan ini tergolong dalam lebihan daging yang tumbuh umpama tahi lalat [aku ambil ayat 'sister' hospital] yang tak merbahaya.

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular