09 Februari 2007

Semangat Anak Muda



Hari ini pergi mahkamah sekadar buat pengesahan sama ada perbicaraan akan berlangsung pada tarikh yang ditetapkan atau tidak. Dah jadi kebiasaan aku pasti bawa kamera ke mana sahaja. Selesai urusan seminit dua itu, aku terus bergerak ke pejabat.

Belum sampai 200 meter motorku bergerak, ada sesuatu yang menarik perhatian aku. Lantas aku turun dan keluarkan kamera nikon kesayanganku. Aku tanggalkan tali leher dan melipat lengan baju. Aku percepatkan langkah, takut-takut terlepas aksi menarik.

"Mansuh.. mansuh"
"Mansuh ISA"

Laungan ketua diikuti serentak. Aku melintas menyeberangi jalan, untuk merakam semangat perjuangan anak muda. Laungan bersemangat membakar hati pak polisi. Mujur bilangannya tak seramai reformasi. Tak mungkin aku dapat ditundukkan, ujar polis bertugas (aku tambah je ni).

Dalam kekabutan itu, kelibat dua mahasiswa mencuri pandangan aku. Sah, memang aku kenal mereka. Dan kami berpelukan kerana sudah lama tak bertemu. Ya, aku dulu juga pejuang jalanan. Aku turuti sahaja semangat muda yang berkobar. Itulah berlaku pada mereka.

Selain ada perbicaraan mangsa ISA, rupa-rupanya bos aku ada juga di mahkamah RKKK. Dia gerakkan (he moved) long call anak Fadzilah Kamsah. Aku antara peminatnya. Opss, bapanya tau. Disebabkan tak tahu mengenainya, lensa kamera aku terlepas merakam kenangan bersamanya.

more pictures here

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular