09 Februari 2007

Di mana Nana?


Have you seen her? She is Nana, my niece. She will be 14 in March. About 5.30 pm on Monday 29 January 2007, she told her mother that she is meeting a friend in the neighbourhood in Setapak Indah.

She has not returned since then. Please keep this photo or sent it to friends. If you see her anywhere, anytime, please do not hesitate to call me at:

Hashim Taib @ 012- 9219410

Aku dapat emel pasal kehilangan budak ni. Rasa sangat simpati. Tapi kebelakangan ni selalu sangat berlaku kehilangan anak-anak terutamanya perempuan. Maklumlah perempuan ni adalah golongan lemah yang menjadi sasaran pemangsa. Maaf aku cakap camtu, bukan untuk merendahkan golongan Hawa, tapi untuk menyedarkan golongan Adam betapa mereka memerlukan pembelaan kita.

Memang tak boleh dinafikan, Hawa itu dijadikan daripada Adam. Maka, Adam yang bertanggungjawab menjaga mereka. Itu sebab Hashim Taib ini benar-benar perlukan bantuan kita sebab dia seorang yang sangat bertanggungjawab.

Kepada orang yang tak bertanggungjawab, tolonglah kembalikan budak perempuan ni. Jangan diapa-apakan dia kerana kau sendiri pun taknak perkara tak elok berlaku pada adik atau akak perempuan kau, apatah lagi kalau ibu kau. Hormatilah hak manusia yang inginkan kehidupan selesa dan selamat. (Harap dia baca blog aku, eh org camtu baca ke blog?)

Bila berlaku camni, fikiran aku lantas teringat adik-adik perempuan aku. Memang betullah cara Rasulullah menegur seorang yang ingin berzina dengan seorang perempuan, "cuba bayangkan jika ada orang ingin berzina dengan adik perempuan atau ibu kamu." Fuhh, insaf terus mamat yang sangat bernafsu tadi bila fikir gitu. Maknanya dia tak suka org perlakukan keluarga dia camtu, so kenalah dia tak buat gitu gak kepada orang lain.

Tak dinafikan juga mungkin kehilangan disebabkan perkara lain seperti hilang akal, masuk alam bunian, ikut rasa cinta membuak-buak terhadap pakwe dan sama-sama melarikan diri, atau lain-lain yang mungkin kehendak diri sendiri atau luar kawalan diri. Yang tadi kat atas tu maksud aku, perkara tak elok yang mengancam nyawa.


Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular