15 Februari 2007

Bukit Taboh : Nikmat Tuhan




Ahad lepas aku berpeluang ikut kawan. Naik bukit Taboh, dekat Melawati. Perjalanan naik sejam. Kawan aku, Nua nak test DSLR baru dia. Aku dengan Coolpix je la. Sungguh seronok. Dah lama aku tak mendaki ni. Malangnya kasut aku tapak haus. Bila nak turun, cuak. Waktu naik, kitorang rehat di 3/4 pendakian untuk menikmati bihun goreng sebagai sarapan. Yang aku respek gak, ada 2 wanita join grup Nua ni. Siap dah bersuami n dua anak tu. Yang lain sume muda-muda lagi.

Kepuasan bagi aku : menikmati keindahan panorama alam ciptaan DIA

Kesakitan bagi aku : balik je setiap sendi dan otot sengal-sengal sampaikan nak berjalan terkengkang

Keseronokan bagi aku : dapat tangkap gambar sepuas-puasnya

Kesimpulan : Sayangilah diri anda dan alam sekitar!

"Dan kenanglah ketika Allah menjadikan kamu khalifah-khalifah sesudah kaum Aad, dan di tempatkannya kamu di bumi, (dengan diberi kemudahan) untuk kamu mendirikan istana-istana di tanahnya yang rata dan kamu memahat gunung-ganangnya untuk dijadikan rumah. Maka kenangkanlah nikmat-nikmat Allah itu dan janganlah kamu bermaharajalela melakukan kerosakan di muka bumi." [Al-A'raf(7):74]

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular