17 November 2006

Saat aku kain putih



Saat aku kain putih
Setiap perbuatan tak dihitung
Kerana aku masih bertatih
Dalam meneroka perjalanan hidup

Saat aku kain putih
Aku meneropong jauh penuh ikuiri
Rasa takut dan gentar diletak ke tepi
Gagah kaki dan tangan ikut perasaan

Saat aku kain putih
Aku ikut kata yang melatih
Jika dimarah aku diam
Jika disuruh aku turuti


Saat aku kain putih
Itulah detik berharga dalam dunia
Apakah nasib ku nanti
Menjadi muslim, nasrani atau majusi
Atau
Aku menjadi muslim
Tapi hidup bak nasrani mahupun majusi


Andai dapat masa ini diputar
Pasti ingin ku kembali saat aku kain putih
Agar benar aku berada dalam sirat terpilih
Menuju ke destinasi milik Allah Jalla jalalih

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular