19 November 2006

How passionate we are?

Hari ini penuh ujian buat diriku. Bayangkan kita punya permainan yang kita sendiri kontrol. Atau pernah tak kecik-kecik dulu kita main dengan semut atau kerengga yang sedang beratur panjang ikut barisan nak pulang ke sarang?

Ok, apa yang menariknya bila kita uji benda yang kita kontrol tu? atau kita uji barisan panjang semut tu? Bagi aku, we'll see some change in that thing. Macam kalau kita main game, kita mesti rasa seronok bila banyak cabaran n ujian rather than be the winner as simple as walking through a straight path with a clear vision on a sunny day.

Macam semut tu, kita pun ada rasa inkuiri kan what will happen when we disturb their 'train'. Waktu tu, mesti nampak semut-semut tu kelam-kabut mencari arah. Kecik-kecik dulu aku rasa seronok buat camtu.

Don't u think that Allah do the same on us as to know how fragile we are or how tough we r or how much our reliance on Him or whatever that He want to..?

Hari ini ujian aku macam-macam :

1) 5.00 am - aku terjaga dan tengok nota, rupa-rupanya banyak lagi tak hafal.
2) 7.30 am - aku bertolak ke UiTM untuk amik peksa jam 9.00, mulut kumat kamit cuba refresh memory.
3) 12.00 pm - there are some questions i had to 'goreng' je jawab.
4) 1.00 pm - I should be at my fren's house tapi tak dapat sebab tayar moto aku bocor. Dah la waktu tu tengah laju dan selekoh.
5) 1.30 pm - barulah selesai dibaiki. Mamat yang betulkan moto tu minta RM25..fuhh too much, I gave him only RM18.
6) 2.00 pm - terperangkap dalam hujan. basah dan berteduh dekat balai raya.
7) 2.30 pm - sampai umah kawan. dah janji nak p beraya umah kekawan lain.
8) 3.00 pm - I thought my fren had confirmed wif our frenz yg kitorang nak dtg umah dia but he thought the same of me doing it..huh?
9) 3.30 pm - trying to call them but nobody was available at home. sume balik kampung plak.
10) 4.15 pm - bateri telepon abis. takleh nak sms ngan kekawan yg nak p raya umah officemate.
11) 6.20 pm - bertolak balik rumah tapi tak sampai 1 kilometer hujan lebat. Basah kuyup.
2) 8.15 pm - hujan baru berhenti n magrib kantoi sebab mmg takleh nak kuar dari bus stop tempat berteduh.
13) 9.00 pm - lepas solat tgk takde lauk makan malam (maybe my pakcik ingat aku dah dinner)

Sunday is not always a sunnyday..hmm bila aku kenangkan balik sume ujian ni, aku rasa yang kita ni memang takleh wat pape sebab memang DIA yang kontrol sume. Plan la apapun kalau dia kata JADI, maka JADILAH. Kalau TAK JADI, maka TAK JADILAH. So apa guna nak merungut atau tensen. Yang penting, redha je.. sebab memang DIA kontrol la. Kelakar plak rasanya hari ini. (btw HE knowswhat is the best for me n what is not)

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular