header-photo

Di hari kelahiranku


Tak seperti tahun-tahun sebelumnya. Apabila jam berdetik tepat pukul 12 malam tanggal 7 September, akan kedengaran bunyi mesej pertama yang diikuti dengan mesej-mesej seterusnya. Biasanya melebihi 10 orang mengucapkan 'hepi besday' kepada aku.

Tahun ini tidak sebegitu. Hanya 2 orang iaitu tunangku dan Timdina. Aku rasa lain sangat.. Mungkin kerana terbiasa 'dibelai' setiap 7 September dek rakan-rakan. Rasa sangat dihargai. Kini.. lain sekali.

Kenapa ya? Aku terfikir sendirian. Oh mungkin bulan puasa, orang tak ambil perhatian. Atau masing-masing sudah mula sibuk dengan diri dan famili. Atau sebab aku sendiri tak pernah wish besday mereka. Mmm..

Alhamdulillah, MAXIS beri hadiah panggilan percuma ke semua talian MAXIS. Hampir kesemua rakan MAXIS aku hubungi. Puas hati.

Aku bukanlah mengharap sangat pada ucapan itu. Aku pun lelaki, tak kisah sangat. Cuma bila terbiasa, akan terasa pula bila tiada. Dan beberapa minit melangkah masuk 8 Sept, Kimi hantar sms ucap 'hepi besday'.

Pagi tadi dapat pula ucapan Nadmin. Aku buka blog ni, ada ucapan Shazni. Buka friendster pula, ada ucapan ramai lagi. Wah, rupa-rupanya mereka masih ingat pada aku. Lega..

Terima kasih tak terhingga kepada nama-nama berikut yang membuatkan aku tidak berasa janggal dengan kesunyian tanpa ucapan 'hepi besday' keluarga, tunang dan teman-teman yang aku sayangi semua:

1)Ibu, ayah dan famili
2)Nur Nadzifa
3)Siti Fatimah
4)Arin
5)Kimi
6)Nadmin
7)Shazni
8)Hakim
9)Zainab
10)Norin
11)Annein Jihan
12) Hammad
13)Amy Zawani
14)Amalinazmy
15)Kak Bijah
16)Ryana
17)Asmazira
18)Najmuddin
19)Nurul Izzah
20.. (semua yang aku call hari tu..)

Apapun, orang wish ke tak, aku tetap TUA..

1 ulasan:

NuR SyaRAfina berkata...

SALAm...

hikhik..epi BESDAy!!! Abg suhaIL dh bpe umur ek?ngee~
"BerTamBAhnyer UMUR.berTAmbah juGA tanggungjawaB...makiN jauh perjalaNAn..makiN deKAt detiK yg PASTI..keMATIAn.."
SemoGA abg SuhIAl diRAhmati ALLAH!
SEmoGA perJALAnAn ilMU di CHINA diBERKahi!
MURAh reZEki & pnJAng umuR!!

AMIN..
Time kasih kat comment2 abg suhaiL..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...