17 Oktober 2008

Elok kurus atau gemok?



Sebaik saja pulang ke rumah sebelum raya menjelang, aku timbang berat badan. Ya, masih kekal seperti biasa.

Setelah tiga hari beraya, aku timbang semula. Kali ini berat aku naik 7 kilo. Aku sangat gembira. Tahulah kan kenapa. Yalah, aku ini nampak kurus. Tapi itu bukan sebab utama. Sebab utamanya ialah untuk aku derma PLASMA.

Aku kemudiannya pulang ke KL pada hari Ahad lepas. Keesokan harinya terus ke Pusat Darah Negara. Jururawat suruh aku timbang berat. Apa? 53 kg? Aku hairan. Takkan lah berat aku kembali normal secepat ini?

Dalam kebosanan, aku terfikir. Aku ni kurus sangat ke? Atau aku patut lebih berisi? Gemok? Taknak lah.. tapi sekarang ni macam keding. Maka, gambar di atas pun terhasil. Mana lebih elok ek?

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular