23 Disember 2006

Hidup Kelantan!


KOTA BARU: No alcohol served, no mingling or dancing between men and women, and no showing of aurat (body parts that must be covered).
Welcome to Islamic disco, Pas-style.

This is an excerpt from Utusan online. Ada sorang tu dia link kan kepada web nih dengan hantar emel kat aku bertajuk "the first gay bar in Kelantan". Apa?

Aku rasa betul la kata Nik Aziz tu pasal laki sama laki nak berjoget takde hal, sama gak ngan pompuan sama pompuan. Yang heran plak, ada yang pikir lain.. hmm susah gak camni. Aku yakin kalau Kelantan benarkan pun, perlakuan ala gay yang boleh berlaku dalam disko tu pasti kena tangkap punya.. yang dibolehkan menari bukannya mabuk, melakukan aksi tak senonoh etc.

Satu lagi cite pasal Kelantan. Undang-undang untuk melarang pemakaian tak senonoh. Bagus gak.. dan yang paling menarik, dalam akhbar "The Sun" 2 hari lepas, seorang penulis non-Muslim mengatakan 'we have to admit that indecent dresses contribute to rape cases'. Ini pun bukannya kata-kata seorang lelaki tetapi pompuan.

Dalam tu pun ditulis gak kajian mengenai kes rogol di negara-negara tertentu.. yg aku ingat di US, seorg perempuan dirogol setiap 2 minit. Kemudian dibandingkan dengan lain-lain, termasuk negara Islam, kes rogol berlaku seorang bagi setiap seminggu (aku lupa negara apa, yg penting bukan Malaysia).

Pendek kata, entry aku kali ini saja nak cite pasal apa yang aku baca, dan berkait dengan Kelantan, dan aku setuju pendapat mereka, dan tak bermakna aku orang PAS..hehehe (apa korang kisah pon kan?)

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular