01 Januari 2012

Sambutan tahun baru 2012 cara baru (99 pp)



Sewaktu belajar dulu, aku selalu ikut program ‘Jejak Belia’ pada setiap malam tahun baru. Rata-rata sambutan bertujuan hiburan melalaikan, dan berakhir dengan tragedi. Pengalaman aku, audien yang teruk banyak di KLCC,Bangsar dan Dataran Merdeka. Sekarang tak tahulah. Botol arak + kondom = zina.


Sebagai alternatif tahun ini, aku puji kerajaan Selangor dengan inisiatif menarik yang langsung tak ditonjolkan dalam televisyen bahkan disiarkan sambutan di I-City lebih-lebih yang menampilkan Zizan dan Ustaz Azhar Idrus. Dikhabarkan audien seramai 70,000 membanjiri dataran Shah Alam, yang sudah tentu terdiri daripada anak muda. Setahu aku juga, mat rempit suka UAI, kerana penyampaiannya yang bersahaja dan kena dengan jiwa mereka. Hiburan bermanfaat + ceramah = elak zina.



 

p/s: Ada lagi 5 program alternatif sambutan tahun baru. Suka dengan fenomena UAI.

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular