header-photo

Hilangnya sebutir mutiara

Dalam kesibukan aku mengikuti pelbagai program dan aktiviti, aku dikejutkan dengan berita pemergian datuk saudaraku yang paling aku rapat. Seorang pejuang Islam yang sangat aktif sejak mudanya bersama-sama Anwar Ibrahim dan Dr Sidek Baba hingga menginfaqkan tanahnya untuk didirikan Taski ABIM pertama di Malaysia. Setiap kali aku pulang ke kampung di Melaka, pasti dia adalah kunjungan wajibku kerana di situlah pesan dan nasihat dakwah diberikan bagi memberi kekuatan ruh dalam diri.

Malam tadi datukku telah pergi selamanya. Aku terpaksa tinggalkan segala program dan aktiviti. Aku perlu bergegas ke Melaka. Ya Allah, tempatkan Ibrahim bin Baba di syurgaMu. Moga Kau berikan aku kekuatan dan semangat sepertimana dia dan pejuang-pejuang Islam yang lain.

3 ulasan:

MAN ANA? berkata...

salam..

sama2 kita berdoa semoga rohnya bersama para solihin.ameen.

salam takziah bt abg suhail dan keluarga.sabarlah dan kuatkan kesabaran.

Sahalfikri berkata...

Man Ana?: terima kasih atas keprihatinan. moga Allah tabahkan hati.

humaira berkata...

salam takziah.
"sesungguhnya kami kepunyaan Allah, dan kepada-Nya kami kembali, dan sesungguhnya kami akan kembali kepada Tuhan kami. Ya Allah, tulislah ia di sisi-Mu dalam golongan orang-orang yang baik, jadikanlah buku catatannya dalam ‘illiyin,(tempat yang mulia)berilah ganti bagi keluarganya dalam golongan orang-orang yang telah lalu. Janganlah engkau menghalangi pahalanya pada kami, dan janganlah engkau menjadikan fitnah kepada kami sesudahnya"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...