header-photo

Nikmat kesibukan

Sudah lama kita tak bersua di alam maya ini. Sejak akhir-akhir ini aku jadi sangat sibuk. Tapi aku suka situasi begini. Membuatkan setiap masa yang berlalu terisi dengan baik. Puas hati.

 

Aku baru saja pulang dari Hong Kong 2 hari lepas. Menemani sahabat (jurutera MAS yang ditugaskan di Guangzhou ) berjumpa dengan kawan lama yang tak pernah bertemu 36 tahun.

 

Fabian J De Rozario [berbaju Merah]. Grako (tak tahulah ejaan betul atau tak). Berasal dari Melaka. Menetap di USA. Konsultan Motivasi Korporat. Procter & Gamble dan Johnson & Johnson antara kliennya yang aku kenal bila dia bercerita.

 

Bertuah dapat bertemu orang hebat begini yang pasti takkan melayan aku kalau aku tak datang bersama Uncle Man. Walaupun puluhan tahun mnetap di USA, dia masih boleh bercakap Melayu. Bahkan dia sangat bangga mengakui dia warga Malaysia.


Yang lebih pasti, dia lebih sibuk daripada aku. Hampir setiap bulan 3 minggu dia outstation. Bertemu orang dan mendidik orang. Andai dia Muslim, pasti ganjaran pahalanya berganda-ganda. Dia melatih orang untuk teamwork motivation. Bukankah kerja mereka yang bertambah baik hasil latihan dia juga memberi bonus pahala kepada dia? Wah, nikmatnya kesibukan begini. Memberi manfaat kepada orang lain dan diri sendiri.

 

Ramai juga orang Malaysia begini. Bila dia ke luar negara, dia jadi hebat. Bahkan dia pula yang control orang tempatan. Apa sebabnya ya? Sama-samalah kita fikirkan.

 

Eh, fikir saja mana cukup. Bertindaklah!

Bertindak atas kemampuan.. Kau boleh!!!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...