17 Januari 2010

Sekatan diperhebat di China

Kepada semua pembaca, saya dan isteri sudah sampai di Guangzhou pada 9.30 malam. Kami kemudiannya menaiki bas dan teksi untuk tiba ke rumah sewa. Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan Allah tanpa tahanan di kastam dan kesukaran mendapatkan bas dan teksi.

Cuaca di sini sekitar 14 darjah Celcius. Kedinginan yang jarang dirasakan agak sukar untuk kami menyesuaikan diri. Seperti yang saya beritahu dalam Facebook, saya akan online pada 11 malam tapi rupa-rupanya sekatan internet di China diperhebat. Maaf ya semua..

Pelbagai proxy server telah saya cuba untuk tembusi Facebook dan blogspot tetapi masih gagal. InsyaAllah cubaan akan dibuat lagi. Seperkara lagi, no telefon China yang pernah saya berikan kepada kenalan lain kini juga tidak dapat digunakan. Saya perlu mencari nombor telefon baru untuk perhubungan.

Air di rumah pula tiada. Mungkin kerana bil belum dibayar. Heater pula sudah diambil orang, mungkin digunakan di asrama pelajar. Jadi, esok kami perlu cari solusi untuk hadapi situasi ini. InsyaAllah blog akan sentiasa dikemaskini melalui emel.

Buat masa ini, untuk berhubung dengan saya, sila emelkan ke otyc82@gmail.com.

p/s: Salam dari kami buat ibu ayah, mak abah dan adik-beradik kami semua juga saudara mara dan rakan taulan khususnya mereka yang hadir ke LCCT untuk mengiringi kami berangkat ke Guangzhou (Auntie Nas, Uncle Malek, Nusrat, Nazanin, Hakim, Jihan, Balqis, Fahmi, Andi, Kamilah, Sulafa, Asma, Abg Alias sekeluarga, Yana dan Faizal)

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular