header-photo

Makan asal ada

Asalkan ada makanan yang hendak dijamah sudah cukup. Itulah pendirian aku bukan sekadar di rantau, bahkan di tanah air pun begitu.
(Aku rasa lebih selesa menggunakan kata ganti nama AKU dalam blog ini. Barulah terasa santai.)

Gambar di atas adalah masakan untuk makan malam pertama kami di rumah. Cukuplah apa yang ada di rumah. Ini pun sudah kenyang dan mendatangkan tenaga. Tak perlulah risaukan kami ya ibu ayah, mak abah.. semuanya masih terkawal. Hehe.. (masak sedap-sedap nanti, tak terkawal pula..haha)

Esok aku mungkin berjumpa dengan seorang rakan kenalan abah dari Turki. Tadi sudah berhubung dengan wakilnya di sini. Harapan aku pertemuan esok dapat mengukuhkan ukhuwah dakwah yang terjalin.

Rakan-rakan pasti belum tahu apa yang bakal dibuat oleh aku untuk FASA DUA penghijrahan aku ke China. Kali ini tumpuan akan diberikan kepada usaha untuk reachout. Jalinan rasmi dengan badan-badan tertentu akan dibuat dan produk dakwah juga akan cuba ditawarkan oleh GPTD.

Jadi, aku harus lebih agresif dan kreatif menilai kemampuan dan mencekup peluang serta mencipta ruang untuk kesatuan ummah dalam memacu semangat pengorbanan para sahabat yang menyebabkan Islam dijulang suatu ketika dahulu.


8 ulasan:

nusk berkata...

insyaAllah semoga perjalanan dakwah dipermudahkan oleh Allah... (kagum..:))

Tanpa Nama berkata...

uih,nasi lemak eh tu?kakk ke y masak?=D

3p4h berkata...

Ameen.

p/s: Makan untuk hidup, atau; hidup untuk makan. Kita yg menentukannya =)

Moga sihat2 slalu

Sahalfikri berkata...

nusk: samala gak. najiyyah melalui Public Mutual.hehe..

anonymous: ni nabila ke aliya? ntah2 mak..haha.nasi lemak tu xde santan, xde daun pandan, n xde sambal. :)

Epah: Makan itu keperluan, nk mkn sedap2 tu kehendak je..ngee.

Emak berkata...

opssss....silap tu suhail. Confirm bukan emak yg komen. Walau apapun, alhamdulillah dgn rezeki n nikmat dariNYA yg sebenarnya melimpah ruah...hanya ramai di kalangan kita yg kdgkala terlupa.

Alin berkata...

Suhail...sangat cantik pinggan itu..boleh kirim ke Malaysia tak?hehehehe

日月神教-任我行 berkata...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇

鯛魚燒Star berkata...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...