11 Mei 2009

Nizar adalah MB yang sah


Adat dijunjung agama disanjung
Berakhlak mulia jadi amalan
Mahkamah pemutus kata penghujung
Berpaksi keadilan pelihara kebenaran




Court rules Nizar as legitimate MB

May 11, 09 4:15pm
The Kuala Lumpur High Court today paved the way for a fresh round of battle in Perak by declaring that BN's Zambry Abd Kadir was not the legitimate menteri besar of Perak.

Akhirnya kebenaran tertegak!

Kemaskini:
1) Pilihanraya akan diadakan selepas Nizar dapat perkenan pembubaran DUN daripada Sultan
2) Sila baca berita BERNAMA (klik sini)

16 ulasan:

arin berkata...

alhamdulillah..huh, cepat betul apdet blog..

Sahalfikri berkata...

arin: aku memang menunggu laporan dari Malaysia. Live lagi tu drp lawyer Perak.. hidup kebenaran & keadilan!

ABU MUSTAQIM berkata...

Salam, suhail. Tahniah atas kejayaan memulakan kerja dakwah di China. Semoga anta terus giat berjasa demi umat. Jemput lawat laman cyber abang di www.mihrabmustaqim.blogspot.com. Ada juga perkongsian dari negeri Perak. ALLAHUAKBAR!- Abg. Syed Mikael.

Sahalfikri berkata...

abu mustaqim: akhirnya yang benar itu pasti!

Ticer Syah berkata...

penin aku nengok politik kat perak ni.. aku rasa kalau bg pas perintah, takde problem le.. mcm kedah ni.. releks aje.. ahha

Sahalfikri berkata...

mama cute: sebab sana takde Zambry.. opss!

GREN berkata...

alamak bro. aku rase drama ni xkan habis kat sini je.
for sure BN akan appeal. and then even kalau DUN x dibubarkan, vote of no confidence mesti BN buat nye. Camno ni?
Unless Sultan bubarkan DUN n pilihanraya baru diadakan. baru nizar boleh berdiri balik.
apepun, aku tengok n gelak je tgk drama swasta ni. kdg2 cam budak2 lak.
yang penting "Hoben Jang Hoben". hahaha.

p/s: bro. nak comment skit bleh. blog ko pas new look ni nampak dull la. Ko updatela cite2 best dari China. Amacam?

abu mustaqim berkata...

Memang takkan tamat drama ni. nak tengok mcmana tafsiran insiden perak dalam bentuk game bolasepak? mai la ke blog saya. www.mihrabmustaqim.blogspot.com

Sahalfikri berkata...

GREN: aku setuju dgn kau. skrg pun appeal motion da allowed. sampai bila la sume ni nak berakhir.. huh.

psl komen ko tu sgt2 la aku suka sbbnya aku pun sdiri rasa dull..haha.nk tukar tp rs mcm xde idea. tp bila ko ckp camni, aku ada smangat sket nk cari idea.hehe.

tq fren, camnilah kawan!

p/s: kete masih ok ke? hehe..

Sahalfikri berkata...

abu mustaqim: ok, menarik ni.. masing2 ada formasi tersendiri. satgi cek tgk!

GREN berkata...

yang peliknya, motion 4 appeal yg allowed tu by ex-parte.
camne tuh?
camne COA bole bagi stay by ex-parte application?
pelik-pelik.

p/s: kete aku ok dah. biasela meragam. dah tua cam tuan die gak.

Ticer Syah berkata...

dull sbb tingat someone kah? hahahhaha

Sahalfikri berkata...

GREN: depa kata ada 'special circumstances'.. maka, pelik2 pun boleh dibenarkan. mm..

p/s: tua apa plak kete ko. bukan baru 2 tahun ke HONDA tu?

Sahalfikri berkata...

mama cute: apa kaitan lak? x phm..

Tanpa Nama berkata...

Isnin ini federal court akan tentukan pulak sama ada stay execution tu sah atau tidak.

cayok suahil

Ticer Syah berkata...

sikalang bn dah take ober balik perak.,.haahahha,, sengal

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular