header-photo

Rangkuman 3 hari

Memandangkan aku tak sempat coretkan catatan terkini dengan lengkapnya, cukuplah aku gabungkan kisah-kisah aku beberapa hari yang lalu.




Bermain futsal memang seronok walaupun hati aku sakit dengan kerenah kawan-kawan lain yang mungkir janji. Kalau ya, katakan ya. Kalau tidak, katakan tidak. Kan mudah begitu. Kenapa lah ada orang yang terfikir untuk menyusahkan orang lain?

Pelik.. dan hari ini membuatkan aku tak mahu lagi mengajak mereka yang mungkir janji untuk bersama dengan aku dalam aktiviti-aktiviti yang sungguh-sungguh aku usahakan. Aku lebih suka dengan rakan-rakan 'biasa' yang lebih mudah buat urusan dengan mereka. Sekali cakap sudah faham.

Tahniah kepada sahabat-sahabat yang terpampang mukanya dalam blog aku ini. Mereka inilah antara yang boleh aku percayai. Maafkan aku agak emosional sebab ia melibatkan wang dan keringat. Boleh ke main futsal 5 org saja sedangkan pada asalnya 15 orang mengatakan boleh main? Hmm..




Pada hari Khamis pula, aku diajak untuk bersama adik-adik GPTD lagi untuk menyaksikan pertandingan akhir Akademi Al-Quran. Memang sudah rezeki mereka, aku lapang waktu itu. Jadi, dapatlah aku (buat kali pertama) menjejakkan kaki ke PICC.

Sempat bertemu dengan Kak Nor yang sedang mengandung itu. Moga-moga anak dalam kandungan itu dapat juga dengar bacaan merdu daripada para finalis sekaligus terdidik menjadi insan berguna kepada agama.

Sedikit rasa kerdil dalam lautan manusia yang berpakaian baju Melayu dan berkopiah. Maklumlah aku pun tak bersedia untuk datang. Tapi, apa salahnya pun.. entah, nak rasa kerdil juga. Hehe..


Dan sekali lagi semalam aku bersama adik-adik GPTD lagi. Kali ini mereka pula aku ajak ikut aku. Aku nak ke Kinokuniya membeli buku bahasa Mandarin. Setelah itu, kami menjamu juadah di... (tgk gambar tahu la).

Inilah masa-masa yang aku luangkan untuk adik-adik GPTD aku ni semata-mata memberi mereka rasa riang dan ceria di samping bekerja sebagai sukarelawan. Ada masanya kita perlu bersama-sama gelak ketawa dan berbual-bual agar hubungan persaudaraan itu terikat kuat. Bukan bermakna, ukhuwah itu hanya wujud bila bekerja. Setuju?

Dan mungkin aku buat begini kerana tak lama lagi aku akan berjauhan dengan mereka.. ya, mungkin.. dan aku tidak mahu GPTD malap ditelan detik masa yang berlalu. Biar hati mereka terikat di sini dan terus berbakti.. Gambate!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...