21 Jun 2008

Doakan aku selamat


Awal pagi esok aku akan bertolak ke Guangzhou, China. Naik AirAsia pada pukul 5.45 pagi dan dijangka tiba di sana pada pukul 9.45 pagi. Inilah misi utama aku yang menjadi penyebab aku memilih untuk berhenti menjadi peguam (tak pasti lagi sementara waktu atau selamanya..).

Perjalanan selama 5 hari ini hanyalah bertujuan mengumpul maklumat dan mencari peluang terbuka untuk melebarkan sayap rahmat Ilahi kepada umat manusia.

Ya, aku pergi seorang diri. Di sana aku akan membina jaringan dengan sesiapa sahaja yang Allah rancangkan untuk aku. Memang aku tak pasti apa yang boleh dibuat dan bagaimana untuk aku berbuat. Aku serahkan pada DIA Yang Maha Berkuasa untuk membantu aku mencari jalan mustaqim yang dia lakarkan.

Doakan agar setiap detik waktu yang akan aku lalui dipermudahkan dan dirahmatiNya. Doakan agar pemergianku berhasil membawa laporan bermutu. Doakan agar perjalananku selamat pergi dan kembali.

Doakan agar setiap insan di sekelilingku khususnya ibu, ayah, adik beradikku, sanak saudaraku, sahabat handaiku, guru-guru, teman-teman, dan sesiapa sahaja yang berhubung denganku atau tidak dikurniakan pahala berganda olehNya atas apa yang aku lakukan kini. Kerana semua ini juga adalah hasil didikan, dorongan dan nasihat mereka sama ada secara langsung atau tidak.

Akhir kata, jangan lupa doakan diri sendiri ya.. hehe.

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular