header-photo

Bersuka ria






Aku dan dua sahabat setuju menghabiskan hari Sabtu bersama. Mula-mula sekali, kami pergi ke Pusat Darah Negara. Tak disangka rupa-rupanya hari ini hari penderma darah sedunia.

Dengan azam yang tinggi, aku datang dengan tujuan menderma plasma. Kata doktor, berat perlu 55kg ke atas baru boleh.

"Ibu.. tengok ni, berat suhail 57 kg."
"Balik-balik negara Arab terus naik 7 kg.. baguslah."
"Yang penting dapat derma plasma, ibu.."

Sebaik saja aku timbang hari ini, aku tak puas hati sebab berat aku 54.6kg. Arghh, lagi 400 gram saja. Tak apalah. Asalkan aku dapat bawa sahabat aku ni pun dah cukup. Kelakar tengok gelagat mereka.




Selepas tu, kami ke Balai Senilukis Negara. Sempat berbual dengan S Amin Shahab. Banyak pengalaman yang dia ada. Akhirnya aku dapat no telefon dia untuk manfaatkan pengalaman dia dengan ahli-ahli GPTD. Sambil dia berborak, dia boleh melukis dengan cantik sekali.






Alang-alang bawa kamera, kami terus ke KLCC untuk bersiar-siar dan mengambil gambar. Mencuba teknik shooting yang menarik. Kebetulan, sepasang suami isteri dari Lubnan minta aku tolong tangkapkan gambar mereka. Mereka ingat aku buat bisnes tangkap gambar pelancong. "We are muslims. We are brothers. Free of charge.. Never mind."



Selesai solat Asar, kami bergegas ke Taman Tasik Titiwangsa sebelum ke Balai Senilukis Negara sekali lagi. Kali ini kami nak tengok Laman Santai.Saja nak cuba barang baru. Peralatan tambahan kamera aku belum diuji. Jadi, sambil lepak-lepak minum, sempatlah aku tangkap gambar Dato Ahmad Jais, Kopratasa, Raja Azura dan Shafinaz.






Hah, sebut pasal Shafinaz.. kelakar pula. Kawan aku, Nadmin ditarik Shafinaz untuk melayan dia menyanyi. Ceh, Fad.. jangan marah ya. Shafinaz datang ke kerusi Nadmin dan bawa dia ke depan. Kalau aku pun tergamam. Hehe.


Alhamdulillah, aku suka dengan masa yang terisi hari ini dengan sahabat-sahabatku. Mungkin hari ini akan mengeratkan tali persaudaraan aku dengan mereka. Dan mungkin juga kegembiraan hari ini menjadi memori indah kepada mereka saat aku tiada. Dan kuharapkan mereka ceria dengan kehadiranku.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...