10 Januari 2008

Tahun Baru

1 Muharam 1429H. Hari ini adalah hari baru buat aku. Aku benar-benar merasakan nikmat bertemu tahun baru berbanding tahun-tahun sebelum ini. Macam biasa sebelum ini, aku akan membaca doa akhir tahun dan doa awal tahun.

Kali ini sedikit berbeza. Mungkin kerana kali ini aku menyertai secara formal perayaan tahun baru hijriah ini. Aku bukan sahaja mengikut program sambutan ini sewaktu Asar dan selepas Maghrib.

Ayah dan ibu, maafkan suhail atas salah silap suhail selama 26 tahun hidup ini..
Abang, maafkan suhail atas kurang kemesraan dalam komunikasi selama ini..
Adik-adik, maafkan abg suhail atas kekasaran dalam membimbing..
Kawan-kawan, maafkan aku atas keterlanjuran dalam bersahabat..

Rasulullah, maafkan aku atas kealpaan untuk mencintai-Mu sepenuhnya..
Umat Muhammad, maafkan aku kurang berjasa untuk membantu kalian..
Allah, ampunkan aku atas dosa-dosa silamku yang sering kuulangi..

Doakan agar tahun ini menjadikanku lebih baik daripada tahun lalu.

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular