24 Januari 2008

Bersantai bersama keluarga


Semenjak aku menganggur sementara ni, aku selalu pulang ke Melaka. Rumahku Syurgaku. Itulah ungkapan yang sering aku gambarkan untuk rumahku di Melaka.

Kalau aku sedang sakit, sakitku akan cepat sembuh. Kalau aku gelisah, hatiku kian tenang. Kalau aku bosan, diriku akan terhibur. Kalau aku buntu, fikiranku akn mudah bercambah. Semuanya tatkala aku kembali ke rumahku ini.

Pastinya ada aktiviti menarik setiap kali pulang ke Melaka. Kali ini kami ke Taman Botanikal Melaka. Dahulunya dikenali sebagai Hutan Rekreasi.

Teringat aku sewaktu remaja dulu, selalu kami ke sini untuk berjogging pada setiap hujung minggu. Tapi kini tidak lagi. Masing-masing sudah berjauhan.

Kepada sesiapa yang mengunjungi negeriku, marilah ke sini untuk menikmati udara nyaman dan sihat. Tambahan pula bagi peminat fotografi, banyak shot boleh ditangkap.

Bagi peminat buku, Kampung Buku pun ada. Jadi, marilah sama-sama kita hargai alam sekitar yang semakin hari semakin dihimpit pembangunan. Mungkin suatu hari nanti, baru kita tahu padahnya mengabaikan 'mereka'.

p/s: lagi gambar dalam fotopages aku

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular