08 April 2008

Sudah nasib badan



Sepatutnya bas bertolak jam 12.15 pagi dari Alor Setar
Tapi ia tiba jam 1.00 pagi

Naik bas hawa dingin rosak
Rasa sangat panas
Lalu bas berhenti untuk digantikan

Bas gantian pula sukar dihidupkan enjin
Lebih 15 minit penumpang menunggu
Akhirnya aku dapat melelapkan mata

Di tanjung malim bas bergerak perlahan
Aku terjaga lalu menyangka sesuatu tak kena
Jalanraya sesak bila lori di hadapan berhenti

Rupa-rupanya ia bertembung dengan kereta waja
Terlentang seorang wanita mati di tempat kejadian
Lensa kameraku sempat merakam

Aku tiba di Kuala Lumpur
Letih dan terus tertidur hingga tengahari
Keletihan berlanjutan daripada hari aku tangkap gambar perkahwinan hingga detik kakiku menjejak lantai rumah

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular