header-photo

Semua perlu kenal

Inilah tokoh yang aku kenali sewaktu pergi ke Christmas Island, Australia. Di sana aku dapat berkenalan dengan seorang pakcik yang cukup meminati AA Gym.

Kisahnya pakcik ni dia mencari bahan ceramah untuk mengisi kekosongan jiwanya tetapi tiada di CI. Jadi, kebetulan dia menguruskan hal perkapalan, dia pun berkenalan dengan orang-orang Indonesia yang membawa barangan dari Indonesia ke CI. Merekalah yang mengenalkan AA Gym.

Aku suka sangat pada perwatakan dia dan cara penyampaian dia. Dia memperkenalkan konsep MANAJEMEN QALBU dalam menguruskan kehidupan serba macam ujian dan dugaan ini.

Macamana aku boleh tertarik ialah apabila aku melihat ceramahnya yang begitu simple dan menarik 'hati' kita untuk turut sama merasai indahnya Islam.

Biasalah kalau dia buat ceramah dan nyanyiannya bersama anak-anak didiknya hingga menyebabkan orang menitiskan airmata menyesali kesalahan lampau. Stadium besar manapun pasti penuh hinggakan betul2 di depan pentas ada yang sanggup duduk bersila.

Hmm, bukan orang Islam sahaja, malahan 'umat' Kristian juga tertarik dengan model yang dibawanya. Macamana nak aku terangkan pun dah tak tau, cubalah korang pergi lamannya ..

http://jkt.detik.com/kolom/aagym/

http://www.tokohindonesia.com/ensiklopedi/a/abdullah-gymnastiar/index.shtml



http://images.google.com/imgres?imgurl=http://img.timeinc.net/time/asia/magazine/2002/1111/gym.jpg&imgrefurl=http://www.time.com/time/asia/magazine/article/0,13673,501021111-386977,00.html&h=197&w=300&sz=22&tbnid=BhLH89R2UCdGsM:&tbnh=72&tbnw=111&hl=en&start=19&prev=/images%3Fq%3DAa%2BGym%26svnum%3D10%26hl%3Den%26lr%3D%26rls%3DWZPA,WZPA:2005-48,WZPA:en



Antara kejayaannya :


Memiliki hotel untuk disewa.

...juga memiliki stesen TV dan radio tersendiri (MQTV dan MQ.fm)



Ceramah motivasi pasti melaut orang yang hadir



Pengeluaran buku, kaset-kaset, cd, vcd sudah kemestian..



ABDULLAH Gymnastiar (belakang tengah) berfoto bersama rombongan shaolin yang mengunjungi Pesantren Daarut Tauhid



Sangat mesra rakyat dan telah berjaya mengubah masyarakat Bandung menjadi orang yang pembersih



Dikunjungi oleh Duta Besar Jepun



Memiliki pusat latihan fizikal ala ketenteraan (kemahiran yang ada : payung terjun, menembak dll.)



Gaya santai bermotor besar



Ramai bersetuju dia berganding dengan seniman Iwan Fals


dan banyak lagi... sila layari laman rasmi MQ dengan klik DI SINI

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...