header-photo

Masalah tandas tak sudah-sudah 2

Beginilah tandas di Thailand. Gambar ini siap dengan arahan penggunaan.

 Inilah aku sewaktu tiba di stesen Nong Khai, selepas itu terasa nak buang air. Sebab itulah jumpa tandas cangkung ini.

Masjid Jamek di Laos juga seperti ini.

Ini pula keadaan menunggu iftar di Masjid Jamek Vientiane. Gambar kurang elok, guna kamera murah.

Ok, berbalik kepada topik gunakan sistem tandas begini. Paling ketara perbezaannya ialah cepat dan jimat.

Tandas flush menggunakan sekitar 6 liter air sekali pam. Dengan sistem ini, sekali gayung mungkin 1 liter. Tiada juga masalah tunggu air penuh tangki.


2 ulasan:

Ticer Syah berkata...

salam soguy.. tadi aku p penang.. kemain lawa tandas dekat queensbay mall.. dlam banyak2 tandas.. hanya ada selai je tandas cangkung.. dan cara nak cebok pon canggih.. mcm ala2 hotel ok.. ko p bukak paip.. ada saluran belakang tu akan pancurkan air kat kita punya tott.. tapi ntah macam mana la dia setting.. sampai terpelanting ke luar kawasan ok.. emo seketika.. canggih la sangartttt kan.. geram sungguh

sekian citer tandaas arini..

Sahalfikri berkata...

Aiyaa, canggih sangat pun susah.. aku dulu pergi satu konvensyen la kat KL ni, mmg bersih tandas dia sbb air kat tandas semua jenis macam hang tu la.. apa kes! emo juga bila yang memancut tu terkena baju pulak.. aduh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...