03 September 2007

Grand Reunion SCOLOBU @ cherating : Berkumpul



Hati aku melonjak gembira menanti tanggal 31.8.2007. Bukan kerana kemerdekaan ke-50, tetapi kerana Grand Reunion SCOLOBU @ cherating yang aku nanti-nantikan. Iya, mungkin juga aku merdeka pada saat ini kerana meninggalkan semua rasa tegang dan sakit kepala memikirkan kerja-kerja di pejabat.


Teman pertama yang aku jumpa di Terminal Putra Gombak, tempat perkumpulan kami, ialah Mkal dan Fetty. Pasangan ini menyambut aku dengan wajah ceria mereka. Kami terus menuju ke lobi perhentian mencari teman-teman lain.


Kemudian aku disapa Nazirah. Beberapa langkah kemudian, aku perasan Totae (ntah camana nak eja), Suhairi, Aje, Ipin, dan seterusnya makin ramai yang muncul (maaf kalau tak sebut nama).


Yang hairannya, PIC tiada di situ. Rupa-rupanya mereka berkumpul di tapak parkir kereta. Lebih ramai teman-teman lama dipertemukan. Lukman, teman yang baru aku kenali (sebab tak sempat jumpa) pun berada di situ.


إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ


Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara karena itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat. [Al-Hujurat(49):10]


Dengan reunion beginilah, kawan lama yang tidak bersapa, kisah duka dahulu, dan sebagainya dijernihkan. Walaupun ayat di atas mengisahkan perbalahan antara saudara sesama Islam, ini tak bermakna kita pernah berbalah. Aku cuma nak gambarkan betapa perdamaian itu indah seperti indahnya pertemuan kita baru-baru ini.

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular