12 Februari 2013

Istanbul Aku Datang 1

Baru-baru ini aku ke Istanbul untuk membentang kertas kerja mengenai peranan belia dan masyarakat sekelilingnya dalam menyelesaikan masalah di negara-negara Islam. Alhamdulillah, sudah lama tak ke bermusafir. Perjalanan bermula di Istanbul setelah 10 jam setengah berkurung dalam burung besi.

Setiba di Istanbul, penganjur menghantarku dan rakan-rakan ke daerah Esenler. Di sini kami dibiarkan tanpa program supaya dapat berehat. Cuma kami memang tak sabar nak menjenguk dunia Turki dalam suhu 4 darjah Celcius ini.

Berlatarbelakang masjid dan pusat Islam di Esenler
Disebabkan kehausan, kami meredah mencari kedai minum chay (teh) dan kegembiraan pekedai menyebabkan kami tak perlu bayar untuk minuman yang dinikmati


Sesudah solat Asar, kami berbual dengan En. Hasan yang mengajak kami minum chay lagi . Hanya berbual dalam bahasa Arab kerana tidak reti berbahasa Turki.

Kelibat yahudi biasa saja dilihat di Lapangan Terbang Attarturk di Istanbul sementara aku menunggu pesawat untuk menuju ke pulau Cyprus 

Dalam banyak-banyak restoran yang ada di lapangan terbang ini, hanya rotilah yang tak aku ragui kehalalannya buat mengalas perut sementara menunggu 7 jam pesawatku tiba
Aku sebenarnya terkandas kerana terlepas pesawat yang sepatutnya aku naiki bersama rakan-rakan lain. Hanya aku dan Kubanghazi dari Krygystan yang terlepas gara-gara menurut arahan yang tidak jelas. Tak mengapalah, dapat aku berkenalan lebih lanjut kawan aku ini.

Kubanghazi bersama aku dalam keadaan penat menunggu
Bersambung...

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular