header-photo

Sebarkan erti kemanusiaan

Sudah lama aku tak main tagging dalam blog. Bersempena kempen menderma untuk Tabung Kemanusiaan Somalia kali ini aku ingin main tagging entri dalam blog. Caranya mudah.

1) Sila buat satu entri dalam blog anda dengan memaparkan poster di bawah:

2) Sila kongsikan satu hadis atau ayat al-Quran mengenai seruan bersedekah atau menderma atau berzakat. Jadi di sini aku ingin kongsikan ayat berikut berikut:

Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum seseorang dari kamu sampai ajal maut kepadanya, (kalau tidak) maka dia (pada saat itu) akan merayu dengan katanya: Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku ke suatu masa yang sedikit sahaja lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang-orang yang soleh                                                                                               (Al-Munafiqun:10)
3) Sila tag TIGA orang kenalan anda. Jadi, di sini saya ingin tag rakan-rakan saya seperti di bawah:
Syed Adam
Rin
Marliza Radzi

4) Akhir kalam, sedikit pesanan. Saya mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa yang masih berbaki tak sampai 10 hari. Semoga malam al-Qadr dapat kita nikmati bersama. Dan semoga bantuan kita kepada umat Islam Somalia yang kebuluran mendapat ganjaran berlipat kali ganda.

1 ulasan:

Rin berkata...

Suhail, tugasan telah diselesaikan.
Hehe..
http://panggilsayarin.blogspot.com/2011/08/10-akhir-ramadhan-seruan-misi.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...