header-photo

Anak iringi ibu terima ijazah



Semenjak Syawal, aku tidak berkesempatan menulis entri dalam blog ini. Cuma hari ini aku cuba gagahkan diri memberikan sedikit masa mencoretkan ucapan tahniah buat isteri.

Hari ini adalah hari bahagia buatnya. Sudah pasti Mak dan Abah turut berasa gembira atas kejayaan anak sulung mereka. Sebagai suami, aku tidak terlepas untuk sama-sama meraikannya.

Kali ini aku cukup bertuah kerana dapat merakamkan detik gemilang ini. Anak kami ikut mengiringi ibunya menghadiri majlis konvokesyen UIAM.

Berkali-kali aku berdoa memohon Allah berikan kesempatan kepada isteriku untuk memasuki dewan hebat ini bagi menerima ijazah daripada rektornya. Dan syukur kepadaNya atas pemakbulan doaku.

Menurut doktor, usia kandungan yang telah mencecah 9 bulan 2 hari pada hari ini adalah saat genting. Bila-bila masa saja permata hati ini boleh keluar untuk melangkah ke alam seterusnya.


Buat isteriku, tahniah abang ucapkan. Semoga kejayaan ini memberi semangat baru kepada sayang meneruskan hidup sebagai anak, isteri, pekerja, ibu dan khususnya khalifah di muka bumi.

Tak sabar rasanya hendak ceritakan pada anak kita nanti tentang kesempatannya bersama sayang naik ke pentas menerima ijazah pada hari ini. Akan kuceritakan padanya..Ya, bila sampai waktunya.

2 ulasan:

arsaili berkata...

salam bro..Tahniah!

Sahalfikri berkata...

Terima kasih3.. gembira rasanya anak ikut serta. Hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...