22 Mac 2008

Aku kena tagged

Disebabkan aku kena tagged oleh Kak Nida, terpaksalah aku selesaikan urusan ni dulu. Maka, terpaksalah aku mendedahkan isi kandungan dompet aku. Berikut adalah isinya:

1) 15 kad nama orang-orang yang aku jumpai (antaranya ialah peguam, pelancong Arab, artis, pemimpin persatuan, jurufoto, jutawan)

2) 1 nota tercatat nama pemandu teksi Seremban dengan nombor panggilannya (aku dapat waktu aku terpaksa naik teksi untuk ke mahkamah disebabkan tayar motor aku pancit di Plaza Tol Seremban)

3) 1 nota tercatat alamat seorang YB (aku nak cuba minta tajaan dia untuk projek aku ke China)

4) 1 slip untuk ambil gambar yang siap dicuci.

5) 3 resit belian barangan Serambi Maya (untuk catatan perniagaan yang tak dibuat-buat lagi)

6) 6 resit pengeluaran dan debit wang melalui ATM (Maybank, Muamalat dan Public Bank - dah terbiasa simpan konon nak catat)

7) 1 kad pas masuk pejabat Hisham Sobri & Kadir (Aku masih staf HSK tau..)

8) 1 nota tercatat nombor telefon pegawai MARA untuk latihan dan bimbingan perniagaan (berkali-kali cuba telefon masih tak dapat bercakap dengan dia..)

9) 1 resit tol untuk simpanan Serambi Maya (ada job di Ipoh minggu lepas)

10) 3 kad ATM (Maybank, Muamalat & CIMB)

11) 14 kupon kecil untuk dikumpul dan ditebus dengan cd/dvd software komputer

12) 2 kad pelajar (UIAM dan UiTM)

13) 1 kad pengenalan

14) 1 lesen memandu dengan 2 kad tambahan pembaharuan lesen

15) 5 keping gambar saiz pasport (sangat kemas gaya aku waktu tu)

16) 3 setem 30 sen

17) 1 kad perubatan Alliance (semua staf HSK dapat)


18) 1 kad diskaun untuk pengembara ('travel card')


19) USD 12.00 (aku sengaja simpan untuk tunjukkan pengaruh Free Mason di Amerika)

20) RM 98.00 untuk kegunaan harian selama sebulan

Pendek kata, banyak kertas/kad dalam dompet aku yang menyemak saja. Biasanya aku akan kemas pada suatu masa yang tak menentu. Aku akan buang apa yang tak patut.

Untuk kali ini, aku berlaku jujur dengan menyatakan sememangnya apa yang sedia ada sekarang. Dan selepas ini, aku pasti membuang beberapa item yang tak perlu. Hehe.

Seterusnya aku pun nak tag 5 orang lain. Mereka yang terpilih ialah:

1) Nadmin
2) Anuar Manshor
3) Mamida
4) Rin
5) Siti Fatimah

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular