03 Disember 2007

To seize the moment



Aku dijamu dengan jamuan makan tengahari sempena 'pemergian'ku jauh meninggalkan kerjaya aku ini. Selepas makan-makan, Kak Azah masuk ke bilik memberi hadiah. Tak sangka pula mereka kumpul duit belikan hadiah.


Macam-macam hadiah yang aku dapat. Dan yang paling aku suka dalam banyak-banyak hadiah ialah terjemahan quran Abdullah Yusuf Ali. Yang pastinya akan menjadi pendamping kala aku di perantauan. Terima kasih AM dan Kano.


Sekarang bermulalah kehidupan baruku sebagai seorang sukarelawan. Satu kerjaya yang bukan menjadi impian ramai. Satu kerjaya yang hanya memberi kepuasan kepada pencintanya. Satu kerjaya yang aku cukup sukakan.


“Rebutlah 5 perkara sebelum datangnya 5 perkara, masa muda sebelum tua, masa sihat sebelum sakit, masa kaya sebelum miskin, masa lapang sebelum sibuk dan masa hidup sebelum mati." (Hadis Riwayat Ahmad)


"Dan tidakAku utuskan engkau (Muhammad) melainkan untuk membawa rahmat ke seluruh alam" (Surah Al-Anbiyak:107)


Atas semangat inilah aku berdiri teguh, tekad membuat keputusan, meninggalkan kehidupan yang selesa, mencari damai abadi (sajak Pak Lah).

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular