29 November 2007

Teman dan sahabat


Kenangan indah bersama teman dan sahabat
Masih terukir dan tersemat rapi di jiwa
Dan akan terus kekal bagai ikatan yang takkan putus

Semalam aku, AM, Kano, Adrin, Laza dan Meor meluangkan masa bersama
Untuk mengukir satu lagi kenangan indah di Malaysia

Gembira..
Tapi mungkin akan lebih gembira kalau ada Sue, Kimi, Abg Man dan Abg Haris..

Sue tiba-tiba diarah bekerja hingga malam hari
Aku cakap, "Itulah padanya kerja kerajaan..hehe."

Kimi sibuk dengan isteri dan anaknya
Aku cakap, "Ko datanglah sini."
Dia jawab, "Punkoq."

Abg Man pun sama jauh macam Kimi
Kami telefon dia dan pasang pembesar suara (loudspeaker)
Dia kata, "Abg sedihlah.."
Kami faham betapa sentimentalnya dia

Abg Haris tiba-tiba batalkan hasrat untuk datang
Dia kata, "Abg tak dapat datanglah. Ada hal."
Aku faham benar 'hal' dia tu

Sejak kakiku menjejak alam kepeguaman
Mereka inilah teman dan sahabatku
Di kala susah dan senang
Yang menerimaku seadanya
Ya, seadanya..

Hari ini hari terakhir aku bergelar peguam (buat sementara waktu)
Untuk aku pergi berkhalwat
Membuat sesuatu untuk diriku, keluargaku, agamaku dan umat manusia..

Lagi gambar kat fotopages

Tiada ulasan:

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular