header-photo

070707


Selamat Pengantin Baru adikku, Ummi Imarah bte Ahmad dan suaminya, Azmir Haizad bin Ahmad Hassan. Bertuah sungguh badan dapat jadi ratu sehari pada tarikh istimewa.

"Kau bila pulak, suhail?" itulah soalan berulangkali ditanya saudara mara dan sahabat handai.

Disebabkan aku tertarik dengan tarikh keramat sebegini, aku pun bercaturan mencari tarikh terbaik untuk aku.

08.08.08,09.09.09,10.10.10,20.10.2010,11.11.11,dan 12.12.12...

Akhirnya aku menemui tarikh keramat seterusnya yang jatuh pada hari ahad iaitu 10.10.10. Hanya itulah saja tarikh terakhir yang jatuh pada hari minggu. Dan setelah itu, siapa yang bertanya lagi, akan aku jawab 10.10.10 adalah tarikh pertabalan aku.


Tengok, aku dah lari tajuk. Aku nak bercerita tentang majlis adik aku di Melaka. Sungguh meriah. Ramai jemputan hadir. Restoran Tomyam Klasik cukup ummph. Cayalah Haji Rosli (pemilik restoran)..


[Iklan sikit]

DJ yang disediakan RTK hebat. Pelamin pun gempak.. besar betul macam buat kat dewan, siap datuk nenek pakcik makcik cucu dan ramai kerabat muat untuk bergambar sekali snap. Terima kasih Dzul..

Makanan sedap, ramai memuji. Nasi goreng cina dan nasi putih, satu kelainan. Cendol tajaan Nek Kiah sangat menjilat jari. Para pelayan RTK mesra dan rajin lagi gembira (macam famili diorang yang kahwin.. bagus tu).

View yang sangat mengagumkan tetamu. Menikmati jamuan sambil dibuai angin sepoi-sepoi bahasa. Tasik di bawahnya membuatkan ramai bersantai di tepian jambatan yang terukir rapi menampakkan keseniannya.

Paling memeranjatkan kami ahli keluarga dan para tetamu ialah Haji Rosli siap tawarkan hadiah utama RM550 dan makan percuma sebulan di RTK kepada tetamu yang dapat menjawab soalan yang diajukan DJ. Sebelum daripada itu, banyak baucer bernilai RM20 diberikan RTK kepada tetamu yang berjaya jawab soalan-soalan DJ.

[Iklan tamat]

Majlis berakhir jam 5.30 petang. Satu budaya dalam keluarga havoc aku sebelah ibu di Melaka, lumur kek di muka orang lain, aku dan keluarga nukleus aku tak setuju dengan budaya ini, tapi pakcik-pakcik aku tak peduli pun. Habis tali kamera aku pun jadi mangsa. Ibu aku punya tudung pun sama. Bakal isteri abang aku pun terkena. Nasib baik mereka adalah saudara, kalau tidak.. mungkin terkeluarlah tu carutan orang Melaka (mujur keluarga aku mixed dengan Kedah, tiada carutan..hehe).


p/s: Nak tengok gambar lagi, klik pada fotopages aku. Akan datang kisah majlis perkahwinan di Batu Gajah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...