header-photo

Buku Aku Sudah Terbit

Sudah lama aku menyimpan hasrat untuk menulis pengalaman aku mengembara. Kononnya nak mulakan dengan pengalaman menetap di China selama setahun. Rupa-rupanya rezeki Somaliland yang akhir tahun 2015 aku kunjungi nampaknya.

Ada sebab kenapa aku boleh siapkan menulis dalam tempoh sebulan sahaja. Pertamanya kerana Zainuddin dalam filem Tenggelamnya Kapal Van De Wijck dan kedua kerana kursus penulisan yang disampaikan Cikgu Salman Al-Farisi. Kedua-dua ini berasal dari Indonesia.

Jadi, alhamdulillah karya yang asalnya nak diterbitkan sendiri akhirnya memikat hati Karya Bestari untuk menerbitkannya. Inilah buku yang aku maksudkan:


Buku ini mengisahkan tentang pengalaman unik yang aku alami sepanjang berada di Somaliland selama lima hari. Walaupun tempohnya singkat, banyak kejutan yang aku alami. Perasaan takut aku untuk menjejakkan kaki ke benua Afrika kini sudah hilang.

Kalau diikutkan banyak lagi kisah aku nak ceritakan tapi cukuplah sekadar 34 bab yang telah aku kongsikan. Kali ini aku cuba bawa pembaca sama-sama menghayati pengalaman yang telah aku lalui dengan menyediakan 26 video untuk ditonton sambil membaca. Caranya mudah saja, cuba tengok video ini:


Menurut penerbit inilah buku pertama travelog interaktif di Malaysia. Alhamdulillah, tak kisahlah pertama atau berapa pun, asalkan video-video itu dapat membantu pembaca menghayati sendiri perjalanan aku sudah memadai.

Sekarang setiap hari aku kena membelek buku ini untuk buka mukasurat pertama. Walaupun belum masuk ke kedai-kedai buku, aku dah dapatkan 200 naskhah awal untuk sesiapa yang beli terus daripada aku. Naskhah awal ini perlu aku tandatangan seperti yang diminta pembeli. Ini kira naskhah eksklusiflah.. :) Bulan Mac 2016 baru ada di kedai-kedai buku.


Kalau nak dapatkan naskhah dan autograf ini, whatsapp aku cepat-cepat dengan menaip:

SOMALILAND [JUMLAH BUKU NAK DIBELI] [LOKASI]

hantarkan ke 019-3165970.

HARGA RM28 + POS RM 7 (S.M'sia) / RM10 (Sbh/S'wak)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...