19 Januari 2010

Makan asal ada

Asalkan ada makanan yang hendak dijamah sudah cukup. Itulah pendirian aku bukan sekadar di rantau, bahkan di tanah air pun begitu.
(Aku rasa lebih selesa menggunakan kata ganti nama AKU dalam blog ini. Barulah terasa santai.)

Gambar di atas adalah masakan untuk makan malam pertama kami di rumah. Cukuplah apa yang ada di rumah. Ini pun sudah kenyang dan mendatangkan tenaga. Tak perlulah risaukan kami ya ibu ayah, mak abah.. semuanya masih terkawal. Hehe.. (masak sedap-sedap nanti, tak terkawal pula..haha)

Esok aku mungkin berjumpa dengan seorang rakan kenalan abah dari Turki. Tadi sudah berhubung dengan wakilnya di sini. Harapan aku pertemuan esok dapat mengukuhkan ukhuwah dakwah yang terjalin.

Rakan-rakan pasti belum tahu apa yang bakal dibuat oleh aku untuk FASA DUA penghijrahan aku ke China. Kali ini tumpuan akan diberikan kepada usaha untuk reachout. Jalinan rasmi dengan badan-badan tertentu akan dibuat dan produk dakwah juga akan cuba ditawarkan oleh GPTD.

Jadi, aku harus lebih agresif dan kreatif menilai kemampuan dan mencekup peluang serta mencipta ruang untuk kesatuan ummah dalam memacu semangat pengorbanan para sahabat yang menyebabkan Islam dijulang suatu ketika dahulu.


6 ulasan:

nusk berkata...

insyaAllah semoga perjalanan dakwah dipermudahkan oleh Allah... (kagum..:))

Tanpa Nama berkata...

uih,nasi lemak eh tu?kakk ke y masak?=D

3p4h berkata...

Ameen.

p/s: Makan untuk hidup, atau; hidup untuk makan. Kita yg menentukannya =)

Moga sihat2 slalu

Sahalfikri berkata...

nusk: samala gak. najiyyah melalui Public Mutual.hehe..

anonymous: ni nabila ke aliya? ntah2 mak..haha.nasi lemak tu xde santan, xde daun pandan, n xde sambal. :)

Epah: Makan itu keperluan, nk mkn sedap2 tu kehendak je..ngee.

Emak berkata...

opssss....silap tu suhail. Confirm bukan emak yg komen. Walau apapun, alhamdulillah dgn rezeki n nikmat dariNYA yg sebenarnya melimpah ruah...hanya ramai di kalangan kita yg kdgkala terlupa.

Akak Kembang berkata...

Suhail...sangat cantik pinggan itu..boleh kirim ke Malaysia tak?hehehehe

Daun Rerama Pengubat Sakit Kronik

Kelmarin saya sempat bertemu dengan pakcik Khamarul, seorang pengusaha daun rerama hijau sejak 2006 lagi. Pengalaman beliau merawat pesakit ...

Popular